2 Ekim 2009 Cuma

Biz pek Amerikalıymışız ya...

ÜÇ İKİ BİR KAYIT... Geçtiğimiz yaz Amerikadayken bir çok şey keşfettim kendimce, mesela Türklerin hakkaten ne kadar zeka ortalamasının yüksek olduğunu, yabancı kızlara bakış açımızın sexten öteye gidemediğini ve dilimin bilinmediği bir yerde özgürce fikirlerimi arkadaşlarımla kendi dilimde paylaştığımda yabancıların yüz ifadesini görmenin ne kadar zevkli olduğunu ve tabikide kendi başıma gezinti yapınca ne kadar macera yaşayacağımı öğrendim. Hakkaten imkanım olduğu sürece dünyayı gezicem, size de tavsiye ederim alın küçük bir valiz çıkın yollara. Çünkü kendini sınırlamamak gerekiyormuş. O kadar farklı insan tipi, o kadar farklı düşünce, o kadar güzel gezilcek yer varmış ki, bazılarını hayal bile edemezmişim.... İnsanın olgunluğu ,hayat görüşü gezip, görüp, tanıyınca ivme kazanıyormuş. Ama şunu da anladım ki canımmm ülkem Türkiyemi ne kadar da ezmiş bu Amerikalılar, adamların her şeylerini biliyoruz resmen; dilleri, eyaletleri, şehirleri, popüler mekanları, ünlüleri, dizileri, kültürleri resmen bizim olmuş daha doğrusu biz öyle olmuşuz istemeden de olsa kendi iç benliğimizde. Öyleki bazı amerikalılar kendi ülkeleri hakkında bir şey bilmezken onların ülkelerinin tarihi hakkında kendimi bir çok kez nutuk çekerken buldum. Belki iyi belki kötü gerçi her zaman tarihi sevmişimdir ama şunu da anladım ki biz Amerikalılardan daha bir Amerikalıymışız.... KESTİK

2 yorum:

  1. Olmasak iyimiş :) Ben dünyadan önce türkiyemin ucunu bucağını dibini köşesini görmeyi yeğlerim..Bu ne aşırı milliyetçiliğimden ne de gezip görenlere karşı bi duruşum olduğundan sadece tercih :)

    YanıtlaSil
  2. tabi canım önce kendi coğrafyana doyacaksın hazmedeceksin:)

    YanıtlaSil

hadi ne söyliceksen söyle çabuk kayda giricem birazdan:)